Od 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, zgodnie z przepisami , będzie realizował Rządowy program „Dobry start”. Zakład będzie odpowiedzialny za utworzenie pełnego procesu obsługi wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start, czyli tzw. 300+.
W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Wnioski
Kluczowe zmiany dotyczą zasad składania wniosków:
Wniosek o świadczenie 300+ można złożyć:
1) wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem:
• Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
• bankowości elektronicznej (15 banków),
• portalu empatia.mpops.gov.pl
2) Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy,
3) Obsługę świadczenia przejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.