Program skierowany jest głównie do uczniów i studentów. Dodatkowe działania - także do nauczycieli i wykładowców sprawujących nad nimi opiekę. Łączna pula środków to 10 milionów zł.
Projekty pomocowe mają być zrealizowane w poniższych obszarach:
- Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – studenci.
Wsparcie powinno trafić do 50 zespołów studenckich, jak również wykładowców sprawujących nad nimi opiekę (od 1 do 3 osób). Studenci wchodzący w skład poszczególnych zespołów będą podnosić swoje kompetencje w zakresie algorytmiki i programowania, na przykład poprzez: udział w zajęciach prowadzonych przez autorytety naukowe z obszaru informatyki, udział w inicjatywach edukacyjnych dedykowanych rozwojowi umiejętności informatycznych lub realizację zadań z zakresu informatyki i matematyki w formie grywalizacji międzyzespołowej.
- Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci.
- Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Uczniowie.
Wsparcie powinno trafić do minimum 25 zespołów uczniowskich ze szkół ponadpodstawowych lub 25 zespołów studenckich, jak również nauczycieli sprawujących nad nimi opiekę (od 1 do 3 nauczycieli na każdy zespół). Udział w projekcie pozwoli na rozwinięcie takich umiejętności, jak np.: projektowanie fabuły gier, programowanie, techniki przetwarzania obrazu i dźwięku, grafika komputerowa itp.
Do składania ofert zapraszamy organizacje pozarządowe, które angażują się w rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce.
Ogłoszenia o konkursach:
- Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – Studenci - termin na składanie ofert upływa 11 czerwca 2021 r.
- Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci - termin składania ofert upływa 14 czerwca 2021 r.
- Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Uczniowie - termin składania ofert upływa 16 czerwca 2021 r.
Łączna pula środków (na wszystkie konkursy) przewidziana w ogłaszanych konkursach wynosi 10 milionów zł.
Pomagamy talentom
Celem Programu Rozwoju Talentów Informatycznych, realizowanego od 2019 r., jest podniesienie zaawansowanych kompetencji cyfrowych młodych ludzi - wspieranie rozwoju w dziedzinie algorytmiki, programowania i projektowania gier komputerowych. Uczestnicy programu, młodzież o ponadprzeciętnych zdolnościach, podnoszą zaawansowane kompetencje cyfrowe, które są niezwykle poszukiwane na rynku pracy.
Dzięki programowi, rynek zostanie wzmocniony o specjalistów zajmujących się projektowaniem gier, którzy z powodzeniem będą konkurować na światowym rynku gamingowym, a także świetnych programistów. Przyczyni się także do wzmocnienia wizerunku Polski, jako kraju talentów informatycznych.