Informacja dla przedsiębiorców oraz mieszkańców
W związku z wprowadzonym stanem epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 oraz Ustawą z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, Rada Gminy i Miasta Przysucha podczas XVII Sesji w dniu 7 maja 2020r. podjęła Uchwały o udzieleniu wsparcia lokalnym przedsiębiorcom oraz mieszkańcom:
- Uchwała w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości wskazanych przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19;
- Uchwała w sprawie przedłużenia terminu płatności rat podatku od nieruchomości wskazanym przedsiębiorcom, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID -19;
- Uchwała w sprawie zmiany w uchwale określającej termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Został przesunięty termin płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za II kwartał 2020r. do 30 czerwca 2020r.
Powyższe rozwiązania zastosowane przez samorząd w ramach ustawy szczególnej, mają na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom utrzymującej się epidemii, wspieranie funkcjonowania działalności gospodarczej lokalnych przedsiębiorców oraz utrzymanie miejsc pracy.
Szczegółowe informacje dotyczące podatków od nieruchomości można uzyskać w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych pod nr tel. 48 675 21 81 oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Wydziale Mienia Komunalnego pod nr tel. 48 675 00 46.
Szczegółowe informacje dotyczące podatków od nieruchomości można uzyskać w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych pod nr tel. 48 675 21 81 oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Wydziale Mienia Komunalnego pod nr tel. 48 675 00 46.
11-05-2020