„Stawiamy na rozwój” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Z radością informujemy, że Gmina i Miasto Przysucha/ Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Przysusze/ Publiczna Szkoła nr 2 w Przysusze/ Publiczna Szkoła Podstawowa w Skrzyńsku realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Stawiamy na rozwój”.
Projekt realizowany jest w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Przysusze, Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Przysusze, Publicznej Szkole Podstawowej w Skrzyńsku
w okresie od 01 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.
Celem głównym projektu jest wyższy poziom kompetencji kluczowych oraz postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy 203 uczniów w tym 96 dziewcząt Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Przysusze, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Przysusze, Publicznej Szkoły Podstawowej w Skrzyńsku do 31.12.2020 poprzez objęcie ich ofertą zajęć dodatkowych w okresie od stycznia 2019 do grudnia 2020r. a także podniesienie kompetencji 40 nauczycieli w tym 35 kobiet wyżej wymienionych szkół do 31.03.2019 w zakresie:
- metod i form sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych,
- stosowania metody eksperymentu w dydaktyce,
- wykorzystania TIK w dydaktyce.
poprzez objęcie ich szkoleniami w tym zakresie
W ramach realizacji Projektu zaplanowano: wyposażenie pracowni przyrodniczej, pracowni komputerowej i pracowni matematycznej w PSP 1 w Przysusze; wyposażenie pracowni przyrodniczej i pracowni informatycznej w PSP 2 w Przysusze; wyposażenie pracowni przyrodniczej, językowej, komputerowej, matematycznej w PSP w Skrzyńsku.
Grupę docelową projektu stanowi 120 uczniów oraz 25 nauczycieli.
Dla 203 uczniów/96 dziewcząt Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Przysusze, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Przysusze, Publicznej Szkoły Podstawowej w Skrzyńsku zorganizowane będą zajęcia edukacyjne wyrównawcze i/lub doskonalące w roku szkolnym 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021.
Przewidziano następujące zajęcia dodatkowe:
dla Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Przysusze
- zajęcia doskonalące z matematyki
- zajęcia doskonalące z j. angielskiego
- zajęcia wyrównawcze z matematyki
- zajęcia doskonalące z informatyki
- zajęcia doskonalące z przedmiotów przyrodniczych
dla Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Przysusze
- zajęcia wyrównawcze z matematyki
- zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego
- zajęcia wyrównawcze z j. niemieckiego
- zajęcia wyrównawcze z przedmiotów przyrodniczych
- zajęcia doskonalące z matematyki
- zajęcia doskonalące z j. angielskiego
- zajęcia doskonalące z j. niemieckiego
- zajęcia doskonalące komputerowe
- zaj. doskonalące z przedmiotów przyrodniczych
dla Publicznej Szkoły Podstawowej w Skrzyńsku
- zajęcia wyrównawcze z matematyki
- zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego
- zajęcia wyrównawcze z j. niemieckiego
- zajęcia doskonalące z informatyki
- zajęcia wyrównawcze z przedmiotów przyrodniczych
- zajęcia doskonalące z przedmiotów przyrodniczych
- zajęcia doskonalące z przedmiotów matematycznych
Dla 40 nauczycieli/ 35 kobiet wyżej wymienionych szkół zorganizowane zostaną szkolenia z zakresu:
· stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw,
· doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
· stosowania narzędzi TIK w dydaktyce oraz włączanie narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego
Zaplanowano osiągniecie następujących wskaźników:
WSKAŹNIKI REZULTATU:
1) Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 172;
2) Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 3;
3) Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych - 3;
4) Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu - 40;
WSKAŹNIKI PRODUKTU:
1) Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie – 203;
2) Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 3;
3) Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 3;
4) Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 40;
5) Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu – 40;
6) Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 40;
7) Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 3;
Kwota dofinansowania – 828.339,15 zł; wkład własny – 55.052,80 zł